Støt

Nationalt samarbejde:

Indgå et partnerskab med UNICEF

 

Sådan kan I samarbejde med UNICEF

Man kan indgå mange former for partnerskaber med UNICEF med fokus på det danske marked. Det kan fx være et strategisk samarbejde omkring branding og social ansvarlighed målrettet danskerne. Et samarbejde der giver forretningsmæssige fordele og samtidig rejser vigtige midler til arbejdet for verdens udsatte børn. Nedenfor kan du læse mere om, hvad vi kan tilbyde.

Et partnerskab med UNICEF

Igennem de sidste mange år, har der været et stigende fokus på bæredygtighed og social ansvarlighed og i dag er det blevet vigtige konkurrenceparametre for de fleste virksomheder.

Som en del af jeres strategiske kommunikation, kan et samarbejde med UNICEF således være med til at styrke jeres profil overfor både medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere. Og som UNICEF partner går I sammen med det stærkeste globale brand blandt humanitære organisationer. Vi er til stede i næsten alle lande og er den mest indflydelsesrige børneorganisation i verden.

Vi laver både målrettede og mere kreative samarbejder med virksomheder og I er mere en velkommen til at kontakte os, for en snak om, hvordan vi sammen kan indgå i et værdiskabende CSR partnerskab.

Marie Louise Nørgaard

  • Senior Partnership Manager

Som UNICEF partner går I sammen med det stærkeste globale brand blandt humanitære organisationer. Vi er til stede i næsten alle lande og er den mest indflydelsesrige børneorganisation i verden.

Kom i dialog med UNICEF om et CSR partnerskab

Kontakt vores Senior Partnership Manager, Marie Louise Nørgaard, hvis din virksomhed er interesseret i at høre om mulighederne for et CSR partnerskab.

Der er forskellige andre måder, hvorpå virksomheder i Danmark kan samarbejde med UNICEF. Det kan fx være igennem en enkelt virksomhedsdonation eller ved at give jeres medarbejdere eller kunder mulighed for at støtte vha. mikrodonationer. Er I en mindre virksomhed, kan I også vælge at blive en del af vores Erhvervshjælper program, hvor man støtter UNICEF med et mindre fast beløb om året.

Se eksempler på flere forskellige samarbejder nedenfor.

 Eksempler på samarbejder med virksomheder I Danmark

Danmarks Mest Velgørende Fodboldhold arrangerer den årlige UNICEF Cup og kombinerer glæden ved at spille fodhold med at samle ind til UNICEFs arbejde for verdens børn. I 2022 gik overskuddet til vaccination af verdens mest udsatte børn.
DoCharity arrangerer det årlige Charity Ball, som sidst indsamlede over 2,5 millioner kroner. Pengene gik til at støtte børn i Grønland. Her arbejder UNICEF sammen med Selvstyret om NAKUUSA, som handler om at styrke børns rettigheder.
Gina Tricot støtter UNICEF med flere butikskampagner årligt, hvor kunderne opfordres til at donere til et specifikt område. I hele julemåneden 2017 opfodrede Gina Tricot sine kunder til at donere et lille beløb til UNICEFs arbejde for udsatte børn i nød.
H&M har været partner siden 2004 og har støttet en lang række projekter. De har bl.a. lavet rund op-kampagner i alle danske H&M-butikker for at hjælpe børn, der er ramt af en katastrofe. I 2017 lavede H&M halloween udklædningstøj til børn. For hvert solgt stykke tøj gik 10 kr. til UNICEFs arbejde med at sikre små børns trivsel.
IKEA samarbejder med UNICEF om udbredelse af UNICEF Rettighedsskoler. Samarbejdet har ført til i alt 9 nye Rettighedsskoler samt etableringen af Det Nationale Rettighedsråd, hvor børn fra UNICEF Rettighedsskoler mødes og komme med anbefalinger til politikere.
Mere om partnerskabet med IKEA
Jakobsen & Co. Restauranter har samarbejdet med UNICEF siden 2016. De donerer et mindre beløb til UNICEF, hver gang en kunde køber en flaske vand på en af deres fem restauranter. Fokus har dels været at give udsatte børn adgang til rent vand og dels at samle ind til vacciner mod stivkrampe.
Nordic Choice hotellerne har været en global partner med UNICEF siden 2008. Deres fokus har været at hjælpe børn, der risikerer at blive ofre for trafficking i Cambodja. I Danmark har vi desuden partnerskabet ’Biking for children’ med Hotel Skt. Petri, som donerer 20 kr. til UNICEFs arbejde med at hjælpe børn i skole hver gang en hotelgæst lejer en cykel.
Pressalit og UNICEF har siden 2017 haft et partnerskab, der handler om at bidrage til FN’s Verdensmål #6, der handler om adgang til rent vand og sanitet til verdens børn.
RICE har siden 2016 støttet UNICEFs indsats med hjælp til katastroferamte børn i verdens brændpunkter. RICE lancerer hvert år en kollektion af nogle af RICE’s favorit-produkter og donerer 1 euro for hvert produkt, der bliver solgt.
Samarbejdet med Saxo handler om at dele læseglæden med verdens børn. Saxo giver deres kunder mulighed for at donere et beløb, når de handler i webshoppen. Donationerne går til arbejdet for ret til kvalitetsuddannelse for alle verdens børn.
Læs mere om partnerskabet med Saxo
Unilever har et globalt samarbejde med UNICEF som fokusere på at forbedre børns adgang til sanitet og forebygge spredning af bakterier, der forårsager farlige sygdomme. I Danmark har Unilever tidligere doneret et beløb for hver solgt flaske af toiletrensemidlet Domestos i en afgrænset kampagneperiode.
VELUX Fonden samarbejder med UNICEF om udbredelse af UNICEF Rettighedsskoler. De har givet støtte til at 10 danske skoler er blevet UNICEF Rettighedsskole. VELUX Fonden finansierer også at alle landets UNICEF Rettighedsskoler kan mødes én gang om året til et stort børnetopmøde i FN Byen.