Støt

Indgå et samarbejde

med UNICEF i Danmark

Et værdiskabende samarbejde

Et samarbejde med UNICEF i Danmark kan fx være et strategisk samarbejde omkring branding og social ansvarlighed. Samarbejdet giver forretningsmæssige fordele og rejser samtidig vigtige midler til arbejdet for verdens udsatte børn.

Igennem de seneste år, har der været et stigende fokus på bæredygtighed og social ansvarlighed, og i dag er det blevet vigtige konkurrenceparametre for de fleste virksomheder.

UNICEFs Erhvervshjælper program er et CSR-samarbejde for små og mellemstore virksomheder, der ønsker et fokus på socialt ansvarlighed. Med programmet viser I både kunder, leverandører og medarbejdere, at I er med til at gøre en positiv forskel i verden og bidrage til en mere bæredygtig og ansvarlig forretningspraksis.

Som Erhvervshjælper støtter i UNICEFs arbejde med et fast årligt bidrag, og er med til at hjælpe, og sørge for, at vi kan være hurtigt til stede, når fx en katastrofe rammer.

Som UNICEF partner går I sammen med det stærkeste globale brand blandt humanitære organisationer. Vi er til stede i næsten alle lande og er den mest indflydelsesrige børneorganisation i verden.

Som en del af en strategiske kommunikation, kan et samarbejde med UNICEF således være med til at styrke virksomheders profil overfor både medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere. UNICEF er et af de stærkeste globale brands blandt humanitære organisationer. Vi er til stede i næsten alle lande, og er den mest indflydelsesrige børneorganisation i verden.

Vi laver både målrettede og mere kreative samarbejder med virksomheder og I er mere en velkommen til at kontakte os, for en snak om, hvordan vi sammen kan indgå i et værdiskabende partnerskab.

I kan også vælge at støtte med en enkelt virksomhedsdonation eller ved at give medarbejdere eller kunder mulighed for at støtte vha. mikrodonationer.

Kontakt vores Senior Partnership Manager, Marie Louise Nørgaard, hvis din virksomhed er interesseret i at høre om mulighederne for et partnerskab.

Marie Louise Nørgaard

  • Senior Partnership Manager

 Eksempler på samarbejder med
virksomheder i Danmark

Danmarks Mest Velgørende Fodboldhold arrangerer årligt en UNICEF Cup og kombinerer glæden ved at spille fodhold med at samle ind til UNICEFs arbejde for verdens børn. Overskuddet går hvert år til et nyt fokusområde – det kan fx være vacciner til verdens mest udsatte børn.
DoCharity har tidligere arrangereret et årligt Charity Ball, hvor pengene ét år gik til UNICEFs arbejde med børn i Grønland. Her arbejder vi sammen med selvstyret om NAKUUSA, som handler om at styrke børns rettigheder.
Med Gina Tricot har vi haft flere butikskampagner, hvor kunder blev opfordret til at donere til et specifikt område. På den måde har UNICEF og Gina Tricot indsamlet midler til UNICEFs arbejde for udsatte børn i nød.
Vi har haft en lang række projekter med H&M. De har bl.a. lavet rund op-kampagner i alle danske H&M-butikker for at hjælpe børn, der er ramt af en katastrofe. Og et samarbejde, hvor H&M gav 10 kr. for hvert stykke solgt halloween udklædningstøj, som gik til UNICEFs arbejde med at sikre små børns trivsel.
IKEA har samarbejdet med UNICEF om udbredelse af UNICEF Rettighedsskoler. Samarbejdet har ført til 9 nye Rettighedsskoler samt etableringen af Det Nationale Rettighedsråd, hvor børn fra UNICEF Rettighedsskoler mødes og kommer med anbefalinger til politikere.
Jakobsen & Co. Restauranter samarbejdede med UNICEF i en lang årrække, hvor de donerede et mindre beløb til UNICEF, hver gang en kunde købte en flaske vand på en af deres fem restauranter. Fokus har dels været at give udsatte børn adgang til rent vand og dels at samle ind til vacciner mod stivkrampe.
Nordic Choice hotellerne har været en global partner med UNICEF gennem en lang årrække. Deres fokus har været på at hjælpe børn, der risikerer at blive ofre for trafficking i Cambodja.
Pressalit og UNICEF har haft et partnerskab, der handler om at bidrage til FN’s Verdensmål #6, der handler om adgang til rent vand og sanitet til verdens børn.
RICE har støttet UNICEFs indsats med hjælp til katastroferamte børn i verdens brændpunkter. Det har de gjort med en årlig kollektion og doneret 1 euro for hvert produkt, der bliver solgt.
Samarbejdet med Saxo handler om at dele læseglæden med verdens børn. Saxo giver deres kunder mulighed for at donere et beløb, når de handler i webshoppen. Donationerne går til arbejdet for ret til kvalitetsuddannelse for alle verdens børn.
I Danmark har Unilever tidligere doneret et beløb for hver solgt flaske af toiletrensemidlet Domestos i en afgrænset kampagneperiode.
VELUX Fonden har bl.a. samarbejdet med UNICEF om udbredelse af UNICEF Rettighedsskoler. De har givet støtte til at 10 danske skoler er blevet UNICEF Rettighedsskole.