Langsigtede indsatser skaber økonomisk og social udvikling
Omfanget af katastrofer i verden stiger, og det samme gør den akutte nødhjælp. Men det sker mens den langsigtede, faste støtte falder. Det er en udvikling, der hverken er moralsk forsvarlig eller økonomisk hensigtsmæssig. Udfordrede samfund kan nemlig ikke bygges på en dag – det er de lange seje træk, der nytter.
Samarbejde og gennemtænkte løsninger
Det er den fælles indsats, der gør, at vi når så utroligt langt for verdens børn. Og den rækker lige fra regeringer og frivillige i de lande, vi hjælper børnene i, til gavmilde støtter i Danmark og resten af verden samt stærke samarbejdspartnere. Sammen med lokale beslutningstagere kan vi ændre love og bevillinger, der kommer børn til gode. De lytter til os, fordi vi er en del af FN.
Hånd i hånd med lokale ildsjæle og børnene selv, skaber vi varige og velfungerende forbedringer. Sammen med vores innovationsteam og det store UNICEF verdenslager i København kan vi udvikle og sikre effektive, prisvenlige løsninger, der virkelig fungerer i praksis.
Og det hele er kun muligt takket være støtten fra både virksomheder og privatpersoner, der gerne vil være med til at sikre, at alle børn får en fair chance.
UNICEF/2017/Sokhin
[TREATED PHOTO] Grade 3 student of White River School in Honiara, Patty Patrick, 10, washing his hands next to a Red Cross staff member during a workshop organised by UNICEF with their partners from the Red Cross. During the workshop Red Cross workers showed children how to properly use hygiene items.
The United Nations Children’s Fund (UNICEF) is one of the most trusted names in international development and humanitarian action, with a presence in over 190 countries and territories. That trust has been earned over the course of over 70 years by delivering and renewing a promise made to promote the rights and well-being of every child, everywhere. UNICEF’s brand is a strategic asset that improves the organization’s ability to fulfill its mission. It builds goodwill among UNICEF supporters, improves recognition among our audiences and strengthens our reputation with partners, aiding in the building of three key brand attributes – trust. respect and high visibility. [TREATED PHOTO] may be used for editorial use & fundraising use by UNICEF in editorial contexts in digital or traditional platforms such as UNICEF publications and global, COs, ROs and National Committee digital or traditional platforms to advocate, raise awareness and fundraise in digital campaigns and appeals. [RELEASE OBTAINED] photographs may additionally be used by UNICEF in advertising/promoting its brand eg. outdoor/indoor billboards, airport posters, bus shelter posters etc.
Forskning og innovation
UNICEFs langsigtede udviklingsarbejde er altid basseret på forskning og innovation. Det er helt fundamentalt for vores arbejde, at vi bruger opdateret viden om børn samt nye innovative løsninger.
Derfor har vi vores eget forskningscenter, hvorfra vi gennemfører forskning, der fremmer børns rettigheder over hele verden. Forskningscenterets publikationer anses for at være verdens førende referencebase for forskning relateret til børns liv og sundhed.
UNICEF har også et innovationscenter, som samarbejder med en bred vifte af partnere, der er førende inden for globale innovationssystemer. Sammen udvikler vi teknologiske løsninger og produkter, fx droner kan hjælpe os med at nå frem til de børn, der er allersværest at nå.
Vi har konstant fokus på at forbedre vores livreddende løsninger og udvikle nye metoder til at løse komplekse problemstillinger. UNICEFs størrelse, format og tilstedeværelse betyder, at vi kan tage vores erfaringer og positive resultater, og udbrede dem i stor skala.
Når UNICEF samarbejder med regeringer, er målet at skabe positive forandringer for børnene i samfundet. Det sker bl.a. gennem dialog omkring politikker og programmer, der kan forbedre børns sundhed, uddannelse, beskyttelse og trivsel.
Samarbejdet med regeringer skal også sikre, at børns rettigheder respekteres og beskyttes i samfundet. Det omfatter også at støtte regeringer i at udvikle og håndhæve lovgivning, der beskytter børn mod vold, misbrug og udnyttelse.
UNICEF bidrager også med teknisk ekspertise og ressourcer til regeringer for at styrke deres evne til at forbedre børns liv. Dette kan omfatte uddannelse af sundhedspersonale, udvikling af sundhedsprogrammer eller forbedring af infrastruktur og tjenester, der er afgørende for børns sundhed og trivsel.
Afgørende globale partnerskaber
Samarbejde med store virksomheder og andre partnere er altafgørende for UNICEFs arbejde. Partnerskaberne yder fx økonomisk støtte, men også ekspertise og teknologiske knowhow, der kan bruges til at finansiere vigtige initiativer, som vaccinationer, nødhjælp, uddannelse og sundhedspleje til børn i nød. Nogle af UNICEFs største partnerskaber omfatter:
IKEA Foundation: Samarbejdet fokuserer på at styrke børns rettigheder og trivsel gennem uddannelse, sundhed og beskyttelse.
Microsoft: Samarbejdet med Microsoft fokuserer på at skabe innovative løsninger og digitale platforme, der kan hjælpe børn og unge med at lære, vokse og trives.
Lego Foundation: En betydelig donor til UNICEFs programmer og tjenester. Samarbejdet fokuserer på at fremme børns kreativitet, læring og udvikling gennem leg og spil.
Den Danske UNICEF Fond | Rentemestervej 62 | 2400 København NV | unicef@unicef.dk | +45 35 27 38 00 | CVR-nr: 42824534
Denne hjemmeside bruger cookies
Denne hjemmeside bruger cookies
Nogle bruges til statistik og andre sættes af tredjepartstjenester. Ved at klikke 'Godkend' accepterer du brugen af cookies.
Funktionsdygtig
Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål.Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.