Din kurv er lige nu tom!
Mere end bare at sælge bøger
Saxos partnerskab med UNICEF giver ikke blot muligheder for at dele flere bøger, læseglæde og læseoplevelser til verdens børn. Partnerskabet er samtidig et vigtigt element, der er med til at understøtte Saxos kerneværdier om at udbrede glæden ved litteratur og inspirere til store læseoplevelser, samt målet om at ville mere end bare at sælge bøger.
Saxos partnerskab med UNICEF understøtter FN’s Verdensmål 4, som har til hensigt at sikre alle børn lige adgang til kvalitetsuddannelse, og det er fantastisk, at så mange vælger at hjælpe børn ind i bøgernes verden. Det er nemlig langt fra alle børn, der er så heldige at have let adgang til bøger og læsestof, og for dem kan en enkelt bog og evnen til at læse ændre liv, fortæller Direktør hos Saxo, Jeppe Vestergaard Trier.
Saxo har sammen med de danske læsere og gennem UNICEF-partnerskabet hjulpet mange børn rundt om på kloden ind i bøgernes verden og på den måde støttet op om FN’s Verdensmål 4. Adgang til bøger kan både udvide horisonten og den indre verden og være med til at ændre fremtidsudsigten for det enkelte barn, og vi er meget stolte af, at kunne bidrage til netop denne del af UNICEFs vigtige arbejde.
Saxos læsere deler læseglæden
Saxos læsere er en vigtig del af fundamentet i partnerskabet. For når læserne køber bøger på saxo.com, kan de med et enkelt klik donere et mindre beløb til UNICEF og dermed dele deres læseglæde med verdens børn.
Og donationsknappen er populær blandt Saxos læsere. Siden partnerskabets start i 2018, har den indsamlede flere millioner kroner til verdens børn. Omregnet svarer den samlede donationen til, at Saxo og UNICEF sammen har givet mere end 375.000 børn en skoletaske med læringsmaterialer.

En UNICEF rapport, der er kommet i kølvandet på COVID-19, understreger, hvor vigtigt det er at styrke skole- og uddannelsesområdet – ikke blot fordi mange børn har mistet væsentlig læring, men også fordi skolerne er vigtige sikkerhedsnet. Vi er utrolig glade for den imponerende støtte fra Saxo og deres læsere, der er med til at gøre en forskel for børn over hele verden.
Danske børns læseglæde skal også i fokus
I partnerskabet arbejder Saxo og UNICEF også sammen for at sprede læseglæde blandt børn i Danmark. Blandt andet i forbindelse med Verdens Bogdag, hvor flere børnebogsforfattere læste højt af deres bøger på sociale medier. Og op til sommerferien delte UNICEF-ambassadører og andre kendte ansigter ud af deres bedste tips til sommerferielæsning, som danske børn kunne dykke ned i.
Fakta
Indgå et partnerskab med UNICEF
UNICEF er den største og mest indflydelsesrige børneorganisation i verden og et af de stærkeste brands blandt humanitære organisationer. Vi laver både målrettede og mere kreative samarbejder med virksomheder og du er mere end velkommen til at kontakte os, hvis du vil i dialog omkring et samarbejde.


