IKEA

På Fars Dag 2017 sætter UNICEF og partnere fokus på 'superfædre' og deres vigtige rolle og betydning for børns udvikling i de første 1.000 dage
Nærende, sikre, sunde og omsorgsfulde omgivelser i de tidlige år er afgørende for børns udvikling.Den tidlige barndom fra 0 til 8 år er ekstremt vigtig for den kognitive, sociale, emotionelle og fysiske udvikling.I disse år er børns hjerner særdeles modtagelige for indtryk og stimulering. For at...
Med støtte fra IKEA kan UNICEF Danmark etablere 12 nye rettighedsskoler
Det nye banebrydende partnerskab med IKEA i Danmark gør det muligt for UNICEF at etablere 12 nye Rettighedsskoler landet over. Sammen forventer IKEA og UNICEF at kunne styrke trivslen for omkring 9.000 skolebørn og øge arbejdsglæden hos deres lærere, så børn, lærere og forældre får en bedre hverdag...
Donationen fra IKEA Foundation går blandt andet til UNICEF's arbejde for børn i Indien
Over en million kroner har IKEA’s danske kunder været med til at donere til arbejdet med at fremme udsatte børns mulighed for at lege ved at købe 138.000 legesager.  Kunder og ansatte i IKEA har givet tusindvis af udsatte børn verden over bedre mulighed for at lege med en donation på over en...
Alle børn uanset status, køn eller handicap skal lege, grine og lære af leg, så de kan blive nogle kloge hoveder- både for deres alder og når de bliver voksne.Derfor sætter IKEA gang i kampagnen ”Leg for alle” i deres varehuse. Så hver gang en bamse, en madras, der hedder Plufsig, en pakke tusser...
UNICEF bruger leg til at ruste børn bedst muligt til skolestarten. IKEA Foundation støtter indsatsen ved at donere legetøj til 1,2 millioner børn.  Findes der noget bedre og mere livsbekræftende end den udelte glæde hos et barn, som har fået fingre i et virkelig godt stykke legetøj? Glæden er...
For 13. år i træk sælger IKEA tøjdyr til fordel for UNICEF og Red Barnet. Tøjdyrene er designet ud fra børns frie fantasi.
I samarbejde med IKEA har 10 børn fra hele verden designet tøjdyr til den årlige Tøjdyrskampagne, der starter 8. november, og som støtter uddannelse af udsatte børn gennem UNICEF og Red Barnet.Igen i år donerer IKEA Foundation 1 euro for hvert tøjdyr og hver eventyrbog, der sælges i alle landets...
Resultaterne af IKEAs Soft Toy kampagne
89.166 bløde tøjdyr og sjove børnebøger røg over disken i de fem IKEA varehuse i Danmark i november og december sidste år. Og det udløser samtidig en donation på mere end 660.000 kr. til Red Barnet og UNICEF. For hvert solgt tøjdyr og børnebog donerer IKEA nemlig én euro til de to organisationers...
I anledning af Børnekonventionens 25 års fødselsdag den 20. november 2014 har IKEA Foundation givet UNICEF en kæmpe donation på 185 millioner kroner, som skal bruges til at styrke børns rettigheder i Afghanistan, Indien, Pakistan, Rwanda og Kina.Det skal donationen på 185 millioner kroner gå tilDen...
Salget af IKEAs tøjdyr har hjulpet millioner af børn med at få en ordentlig uddannelse.
Hver gang IKEA sælger et tøjdyr eller en børnebog i perioden fra den 9. november 2014 til den 3. januar 2015, går der én euro til UNICEF og Red Barnets arbejde for at sikre skolegang til alle børn. Vil bygge og renovere skolerUNICEF vil blandt andet bruge de indsamlede penge på at bygge...