H&M sætter fokus på børns leg sammen med UNICEF
H&M sætter fokus på børns leg sammen med UNICEF

I ugerne op til halloween lancerer H&M en ny kollektion med søde og sjove kostumer og andet legesygt tøj. For hver solgt del donerer H&M 10 kroner til UNICEFs arbejde med at styrke børns tidlige udvikling.     

De første leveår har en enorm betydning for barnets fremtid. Det lille barn har brug for kærlighed, mad og leg for at kunne udvikle de færdigheder, som det skal bruge for at klare sig i livet. Men i verdens fattigste lande får 43 procent af børn under 5 år ikke den ernæring, omsorg og stimulering gennem leg, som de har brug for. H&M vil sammen med UNICEF hjælpe udsatte børn, så de får mulighed for at lege. Fordi de er børn. Men også fordi det gavner deres fremtid og mulighed for at klare sig godt i skolen.

H&M Foundation har i flere år arbejdet sammen med UNICEF om at styrke børns tidlige udvikling og frigive deres potentiale. Den fælles indsats er indtil videre kommet mere end 100.000 børn til gavn. Og nu følger H&M Danmark op med en efterårskampagne, der sætter fokus på børns ret til at lege.

Skal vi lege?

Under overskriften ”Skal vi lege?” sælger H&M i kampagneperioden en ny kollektion med ’spooky styles’, som består af kostumer og andet legesygt tøj til børn, og for hvert solgt del donerer H&M 10 kroner til UNICEFs arbejde med at styrke børns tidlige udvikling.

”H&M vil gerne være med til at værne om børns ret til at være børn, og derfor er vi glade for endnu en gang at samarbejde med UNICEF. Igennem vores nye Halloween-kollektion, der er fyldt med ’spooky styles’, sætter vi fokus på vigtigheden af leg. Når vores kunder køber udvalgt tøj, som deres egne børn kan lege i, giver de samtidig verdens udsatte børn mulighed for at lege. Med hjælp fra vores kunder er vi glade for at kunne støtte UNICEF med deres arbejde i denne vigtige sag,” siger H&M’s danske direktør, Christel Friis-Mikkelsen.

Mad, omsorg og leg

”Ny forskning viser, at små børns hjerner udvikler sig med en imponerende hastighed. Men vi ved også, at hjernen ikke udvikler sig, som den skal, hvis det lille barn ikke får nok mad, kærlighed og mulighed for at lege. Og det er desværre realiteten for 249 millioner børn verden over. Det er helt uacceptabelt, og derfor er vi meget taknemmelige over, at vi har gode partnere som H&M, der hjælper os med at vende udviklingen for verdens udsatte børn”, siger Steen M. Andersen, generalsekretær i UNICEF Danmark.

Om kampagnen:
 

  • Kampagnen kører fra den 5. til den 22. oktober i 55 udvalgte H&M butikker.
  • I kampagneperioden sælger H&M 11 udvalgte ’spooky styles’ til børn op til 10 år.
  • Kunderne kan genkende det udvalgte tøj i butikkerne på de store UNICEF-blå prismærker.
  • H&M donerer 10 kroner til UNICEF for hvert solgt del.
  • H&M’s kunder kan også bidrage med en donation via Mobilepay eller via en reward i H&M Club.
  • Pengene går til UNICEFs globale arbejde for børns leg og tidlige udvikling.

Om partnerskabet

Siden 2004 har H&M været en af UNICEFs vigtigste samarbejdspartnere globalt såvel som i Danmark. H&M Foundation har støttet projekter for børns uddannelse, forebyggelse af HIV/AIDS, rent vand og sanitet, nødhjælpsindsats under katastrofer samt børns tidlige udvikling. I Danmark er der efterhånden tradition for at H&M’s kunder bakker op om UNICEFs nødhjælpsarbejde under større katastrofer; senest i marts i år, hvor kunderne donerede over en kvart million kroner til nødhjælpsindsatsen for Syriens børn.

 

Kontakt os:

Hanna Line Jakobsen
Udviklingsdirektør
T:28 92 33 22
Send e-mail

Christina Laursen
Senior corporate relations manager
T: 23 42 17 07
Send e-mail

Charlotte Bøie
Senior corporate relations manager
T: 24 83 29 13
Send e-mail

Louise Lund-Larsen
Corporate relations manager
T: 31 85 31 54
Send e-mail

Ditte Hartvig Bak
Partnership communication manager
T: 35 27 38 43
Send e-mail

Linked In

Facebook