På Fars Dag 2017 sætter UNICEF og partnere fokus på 'superfædre' og deres vigtige rolle og betydning for børns udvikling i de første 1.000 dage
På Fars Dag 2017 sætter UNICEF og partnere fokus på 'superfædre' og deres vigtige rolle og betydning for børns udvikling i de første 1.000 dage

Nærende, sikre, sunde og omsorgsfulde omgivelser i de tidlige år er afgørende for børns udvikling.

Den tidlige barndom fra 0 til 8 år er ekstremt vigtig for den kognitive, sociale, emotionelle og fysiske udvikling.

I disse år er børns hjerner særdeles modtagelige for indtryk og stimulering. For at skabe de optimale forhold for børns hjerners udvikling skal de have stimulerende omgivelser, tilstrækkelig næring og social interaktion med opmærksomme omsorgspersoner. Det er fundamentet for, at børn kan udvikle og udfolde deres fulde potentiale.
 

Kampagne skal booste engagement og investeringer

UNICEF har lanceret #EarlyMomentsMatter kampagnen, der har fire ambitiøse mål for de næste fire år. Læs mere her. Vi vil blandt andet engagere verdens regeringer, virksomheder og offentligheden generelt omkring vigtigheden i at investere i børns tidlige udvikling, også kaldet Early Childhood Development (ECD).

Kampagnen og UNICEFs indsats på området, særligt i verdens fattige lande, bygger på den seneste videnskab og programmatiske erfaringer, bl.a. publiceret i The Lancet ECD Special Series, Advancing Early Childhood Development: From Science to Scale, der blev lanceret i oktober 2016.

UNICEF vil med #EarlyMomentsMatter opnå endnu bedre resultater for de mest udsatte børn. Det kan kun lade sig gøre med støtte og opbakning fra både regeringer, globale partnere som IKEA, H&M, Pampers og ikke mindst danske LEGO Foundation samt privatpersoner. Og måske vigtigst af alt dem, der er tættest på børnene.

På Fars Dag 2017 sætter UNICEF og vores partnere i forbindelse med kampagnen fokus på 'superfædre' og deres vigtige rolle og betydning for børns udvikling i de første 1.000 dage. Læs mere her og her

 

Pressekontakter:

Line Grove Hermansen
Kommunikations-
direktør
T: 35 27 38 28​
Send e-mail

Susan Knorreborg
Presseansvarlig
T: 35 27 38 66​
M: 29 89 16 15
Send e-mail

Mads Nørgaard-Larsen
Pressemedarbejder
M: 27 46 63 33
Send e-mail

Facebook