Donationen fra IKEA Foundation går blandt andet til UNICEF's arbejde for børn i Indien
Donationen fra IKEA Foundation går blandt andet til UNICEF's arbejde for børns tidlige udvikling i Indien

Over en million kroner har IKEA’s danske kunder været med til at donere til arbejdet med at fremme udsatte børns mulighed for at lege ved at købe 138.000 legesager.  

Kunder og ansatte i IKEA har givet tusindvis af udsatte børn verden over bedre mulighed for at lege med en donation på over en million kroner til UNICEF og fem andre humanitære organisationers arbejde med børnerettigheder. Det er resultatet af IKEAs kampagne ’Leg for alle’, hvor der i ugerne op til jul blev solgt over 138.000 legesager i de fem danske varehuse.

1 euro for hvert stykke legetøj

For hvert solgt tøjdyr, børnebog eller legemøbel i kampagneperioden har IKEA Foundation doneret 1 euro til UNICEF og IKEAs øvrige samarbejdsorganisationer. Det betyder, at IKEA Danmark har bidraget med en donation på 140.392 euro svarende til omkring 1.044.000 kr. På verdensplan har ’Leg for alle’ resulteret i en samlet donation på 12,6 millioner euro til organisationernes arbejde.

- Leg er fundamentet for, at børn kan udvikle sig og senere i livet indgå som en aktiv del af samfundet via uddannelse og arbejde. Vi er derfor meget glade for, at IKEAs kunder har bidraget med over en million kroner til formålet. Med donationen kan vi give endnu flere sårbare og udsatte børn mulighed for at lege og udvikle sig, siger UNICEF Danmarks generalsekretær Steen M. Andersen.

UNICEFs del af donationen går til arbejdet med at skabe en sund udvikling blandt børn i ressourcesvage samfund i Kina, Indien, Kenya og Indonesien.

Flere artikler i samme kategori

UNICEF bruger leg til at ruste børn bedst muligt til skolestarten. IKEA Foundation støtter indsatsen ved at donere legetøj til 1,2 millioner børn.  Findes der noget bedre og mere livsbekræftende end den udelte glæde hos et barn, som har fået fingre i et virkelig godt stykke legetøj? Glæden er...
Alle børn uanset status, køn eller handicap skal lege, grine og lære af leg, så de kan blive nogle kloge hoveder- både for deres alder og når de bliver voksne.Derfor sætter IKEA gang i kampagnen ”Leg for alle” i deres varehuse. Så hver gang en bamse, en madras, der hedder Plufsig, en pakke tusser...
For 13. år i træk sælger IKEA tøjdyr til fordel for UNICEF og Red Barnet. Tøjdyrene er designet ud fra børns frie fantasi.
I samarbejde med IKEA har 10 børn fra hele verden designet tøjdyr til den årlige Tøjdyrskampagne, der starter 8. november, og som støtter uddannelse af udsatte børn gennem UNICEF og Red Barnet.Igen i år donerer IKEA Foundation 1 euro for hvert tøjdyr og hver eventyrbog, der sælges i alle landets...

Relaterede artikler

 

Kontakt os:

Christina Laursen
Senior corporate relations manager
T: 23 42 17 07
Send e-mail

Charlotte Bøie
Senior corporate relations manager
T: 24 83 29 13
Send e-mail

Louise Lund-Larsen
Corporate relations manager
T: 31 85 31 54
Send e-mail

Linked In

Facebook

Unicef