I 2015 indledte LEGO Koncernen et partnerskab med UNICEF, og det har allerede haft stor værdi for virksomheden. Det fortalte LEGOs direktør for social ansvarlighed og engagement, Kathrine Kirk Muff, på en konference, som Dansk Initiativ for Etisk Handel afholdt forleden.   

Social ansvarlighed overfor børn har altid været en integreret del af LEGO Koncernens DNA, og LEGO betragter UNICEF som en kompetent partner, der udfordrer, guider og styrker virksomhedens strategi og indsats til fordel for børn. UNICEF har hjulpet LEGO med at udvikle en stærk børnebeskyttelsespolitik, som virksomheden i løbet af de kommende år vil rulle ud i den globale forretning. 

Ti principper, som styrker virksomheders sociale ansvar overfor børn

Helt centralt i det arbejde er børnerettighedsprincipperne ”The Children’s Rights and Business Principles”. Det er ti principper, som UNICEF bruger som ramme for dialogen med virksomheder om deres rolle i beskyttelsen af børns rettigheder. Læs mere om børnerettighedsprincipperne på UNICEFs internationale website

Kathrine Kirk Muff ser en enorm værdi i at lukke en partner som UNICEF helt ind i kerneforretningen og hun opfordrer andre virksomheder til at gøre det samme.

Jyllandsposten Finans har bragt en reportage fra konferencen. Den kan læses på Finans.dk af alle med abonnement

Relaterede artikler

 

Kontakt os:

Hanna Line Jakobsen
Udviklingsdirektør
T:28 92 33 22
Send e-mail

Christina Laursen
Senior corporate relations manager
T: 23 42 17 07
Send e-mail

Charlotte Bøie
Senior corporate relations manager
T: 24 83 29 13
Send e-mail

Louise Lund-Larsen
Corporate relations manager
T: 31 85 31 54
Send e-mail

Linked In

Facebook