I dag lancerer H&M Conscious Foundation og UNICEF en kampagne, der vil give udsatte børn en bedre start på livet – og alle børn i verden kan være med til at hjælpe. Hver gang et barn uploader en tegning af sine fremtidsdrømme på unicoins.org, donerer H&M Conscious Foundation skoleudstyr til et barn, der har brug for det.

H&M Conscious Foundation donerer

Med dette samarbejde får børn mulighed for at hjælpe andre børn ved at tegne en tegning af deres fremtidsdrømme. Hver uploadet tegning udløser en fiktiv mønt – en Unicoin. For hver Unicoin donerer H&M Conscious Foundation et kladdehæfte og en blyant til et barn, der har brug for hjælp.

De første år er afgørendende

Videnskabelige undersøgelser viser, at et barns første leveår – fra fødsel til 8 år – er afgørende for dets evne til at lære og dermed udvikle sig. På trods af dette er der stadig mere end 200 millioner børn i verden, der ikke får mulighed for at udvikle sig optimalt:

“Et ud af tre børn i udviklingslande får ikke mulighed for at udvikle sig fuldt ud før skolealderen på grund af fattigdom, fejlernæring og mangel på omsorg og læringsmuligheder. Sammen kan vi gøre en forskel. I UNICEF og H&M Conscious Foundation tror vi på, at det er muligt at give alle børn den bedste start på livet, og alle kan hjælpe os med at sprede budskabet ved at bidrage til Unicoin-kampagnen i dag,” siger Pia Britto, Senior Advisor for Early Childhood Development i UNICEF.

Evnen til at drømme

Med dette projekt støtter H&M Conscious Foundation UNICEF’s arbejde med at skabe opmærksomhed omkring vigtigheden af børns udvikling og læring og giver samtidig børn og deres forældre mulighed for at bidrage:

”Alle børn har en ting til fælles; evnen til at drømme. Ved at dele børnetegninger på unicoin.org kan vi hjælpe flere børn med at nå deres fulde læringspotentiale, så de kan skabe en bedre fremtid for dem selv,” siger Charlotte Brunnström, Program Manager for Uddannelse i H&M Conscious Foundation.

Kampagnen kører fra 11. juni til 9. juli på www.unicoins.org

Unicoin-kampagnen er en del af et større samarbejde mellem H&M Conscious Foundation og UNICEF. I 2014 blev Global Program for Education lanceret, og med en donation fra H&M Conscious Foundation på 9,3 mio. dollars har UNICEF et mål om at give 73.600 børn en bedre start på livet.

 

Pressekontakter:

Line Grove Hermansen
Kommunikations-
direktør
T: 35 27 38 28​
Send e-mail

Susan Knorreborg
Presseansvarlig
T: 35 27 38 66​
M: 29 89 16 15
Send e-mail

Mads Nørgaard-Larsen
Pressemedarbejder
M: 27 46 63 33
Send e-mail

Facebook