Resultaterne af IKEAs Soft Toy kampagne
Resultaterne af IKEAs Soft Toy kampagne

89.166 bløde tøjdyr og sjove børnebøger røg over disken i de fem IKEA varehuse i Danmark i november og december sidste år. Og det udløser samtidig en donation på mere end 660.000 kr. til Red Barnet og UNICEF. For hvert solgt tøjdyr og børnebog donerer IKEA nemlig én euro til de to organisationers arbejde for verdens udsatte børn.

”Jeg vil gerne sende en varm tak til alle kunder, som har købt tøjdyr og børnebøger i IKEA, og en lige så varm tak skal gå til de engagerede medarbejdere, "Pengene fra salget af tøjdyrene kommer til at gøre en kæmpe forskel for tusindvis af verdens mest udsatte børn"der har knoklet for at gøre tøjdyrskampagnen til en succes. Pengene fra salget af tøjdyrene kommer til at gøre en kæmpe forskel for tusindvis af verdens mest udsatte børn, som nu kan få en uddannelse og en bedre fremtid takket være denne kampagne,” siger UNICEF Danmarks generalsekretær Steen M. Andersen.

Tøjdyrskampagnen har eksisteret siden 2003. Gennem årene er der på verdensplan doneret 572 millioner kroner, som har hjulpet flere end 11 millioner børn i 46 forskellige lande. Den netop afsluttede tøjdyrskampagne endte med at udløse en donation på 75 millioner kr. på verdensplan, som IKEA donerer til Red Barnet og UNICEF. UNICEFs andel af pengene går til skoleprojekter i otte afrikanske lande. Her bygger UNICEF børnevenlige skoler, efteruddanner lærere og samarbejder med landenes skolemyndigheder om at få flere børn i skole og sikre dem uddannelse af en ordentlig kvalitet.

 

Pressekontakter:

Line Grove Hermansen
Kommunikations-
direktør
T: 35 27 38 28​
Send e-mail

Susan Knorrenborg
Presseansvarlig
T: 35 27 38 66​
M: 29 89 19 15
Send e-mail

Mads Nørgaard-Larsen
Kommunikations-
medarbejder
M: 27 46 63 33
Send e-mail

Facebook