
Bareen & UNICEF laver
unik kollektion for verdens børn
Bareen for UNICEF
Det danske tøjbrand Bareen og FN’s børneorganisation UNICEF har skabt en særlig unisex kollektion til fordel for verdens børn. Kollektionen, der består af tre lækre styles, lanceres på Børnekonventionens fødselsdag.
Mandag d. 20. november er årsdagen for FN’s Børnekonvention. I år markerer Bareen og UNICEF dagen med en unik capsule collection, der hylder og støtter verdens børn. Kollektionen består af en t-shirt, en sweatshirt og et par sweatpants i to forskellige farver, som kommer eksklusivt til salg på bareen.dk. Hele overskuddet går direkte til UNICEFs arbejde for at hjælpe børn over hele verden.
”Hos Bareen vil vi være med til at gøre en forskel og give tilbage til vores omverden og kommende generationer. Ved at samarbejde med UNICEF går vi sammen med en organisation, der både har størrelsen og musklerne til at gøre en reel forskel. Vi er derfor rigtig stolte over, at Bareen kan være med til at støtte og hjælpe børn over hele verden”, fortæller Mathias Rokkjær Klitgaard, Co-founder Bareen.
Velgørende filosofi
Selvom Bareen blot har eksisteret i få år og stadig kan betegnes som startup-virksomhed, har velgørenhed og støtte til gode formål været en integreret del af virksomhedens filosofi siden begyndelsen. Og det samme har et opgør med hurtigskiftende modetendenser og tilbudsræs som Black Friday. Konkret har Bareens filosofi nu udmøntet sig i et meningsfuldt samarbejde med FN’s børneorganisation og støtte til udsatte børn over hele verden.

”I UNICEF er vi rigtig glade for vores samarbejde og kollektion med Bareen, der gør det muligt at vise sin støtte til verdens børn. Det betyder meget for os at arbejde med partnere og virksomheder, der tager ansvar og vil bidrage til at gøre en forskel for kommende generationer. Vi ved, at overskuddet fra kollektion kommer til at gøre en forskel for rigtig mange børn”, afslutter Susanne Dahl, generalsekretær hos UNICEF Danmark.
Hos Bareen vil vi være med til at gøre en forskel og give tilbage til vores omverden og kommende generationer. Ved at samarbejde med UNICEF går vi sammen med en organisation, der både har størrelsen og musklerne til at gøre en reel forskel. Vi er derfor rigtig stolte over, at Bareen kan være med til at støtte og hjælpe børn over hele verden.
Bareen x UNICEF kollektion og Blue Week
Mandag d. 20. november lanceres Bareen x UNICEF kollektionen på bareen.dk. Kollektionen er limited edition og består i alt af tre styles. Herudover vil Bareen afholde Blue Week fra den 20. – 26. november, hvor 10 kroner pr. solgte produkt går direkte til UNICEF og indsatsen for verdens børn.
- Bareen x UNICEF t-shirt, str. XS – XXL, 349,-
- Bareen x UNICEF sweatshirt, str. XS – XXL, 599,-
- Bareen x UNICEF sweatpants, str. XS – XXL, 599,-
EKSEMPEL: For hver Bareen x UNICEF t-shirt, går 200 kroner til UNICEFs arbejde – 200 kroner svarer bl.a. til, at UNICEF kan sørge for rent vand til flere end 2000 børn i en uge.


