
Pandora
lancerer smykker til støtte for UNICEF
Pandora åbner nu for salget af en serie limited edition smykker, der sælges i over 100 lande til fordel for UNICEF.
Kampagnen ’Charms for change’ er Pandoras første aktivering i det globale partnerskab, den verdensomspændende virksomhed indgik med UNICEF i september måned i år og som skal sikre millioner af kroner til UNICEFs arbejde for at støtte op om børn og unges rettigheder og muligheder verden over.
Som frontfigur har Pandora allieret sig med den berømte ungdomsskuespiller, Millie Bobbie Brown bl.a. kendt fra Netflix- serien Stranger Things. En stærk stemme og stor personlighed – som faktisk også er UNICEF Goodwill ambassadør.

Empowerment, uddannelse og ligestilling!
600 millioner teenagepiger. Det højeste antal i historien. Styrket med de rigtige muligheder og resurser kan de piger blive en del af den største generation af kvindelige ledere og meningsdannere, verden nogensinde har set. For langt, langt de fleste er dette dog blot en fjern drøm. Især for 90% af de piger, der vokser op i lav – og mellemkomstlande.
Når Pandora i dag lancerer en kollektion af mikro-charms under overskriften ’Charms for change’ er det med et ønske om at gøre en forskel sammen med UNICEF for de millioner af unge, især piger, der ikke får mulighed for at opfylde deres fulde potentiale, fordi de ikke har ordentlig adgang til eksempelvis uddannelse eller oplever diskrimination. Børn og unge, der i det hele taget lever under omstændigheder, der gør det vanskeligt at være dem og udvikle sig
Pandora vil derfor, over de næste tre år, give midler til konkrete projekter, som skal hjælpe unge til at trodse de barrierer, de er omgivet af, for at opnå deres drømme. Med denne kollektion af ’Charms for change’ rækker Pandora nu ud til deres forbrugere for at få dem til at gå med og støtte op. Ved at bære de netop lancerede charms er man nemlig med til både at støtte økonomisk og symbolsk.
