Skole skolebørn i en midlertidig skole i en flygtningelejr i Irak

UNICEF Danmark
indgår million-partnerskab
med Pandora

Torsdag den 5. september er det International Day of Charity. Og hvilken dag er mere passende til at lancere et nyt, stort og globalt partnerskab, der vil sikre bedre levevilkår, herunder uddannelse og øget ligestilling for tusindvis af børn og unge over hele verden.

Det er med stolthed og dyb taknemmelighed, at man i UNICEF Danmark nu kan byde den danske smykkevirksomhed Pandora velkommen som vores til dato største virksomhedspartner.

Partnerskab med Pandora fokus på empowerment og ligestilling

Det treårige partnerskab mellem Pandora og UNICEF vil, ud over at sikre millioner i støtte til UNICEFs globale arbejde for verdens mest sårbare børn, rette et særligt fokus mod ’empowerment’ og ligestilling – især blandt unge piger. Pandoras administrerende direktør, Alexander Lacik udtaler:

”Sammen med UNICEF ønsker vi at give en stærk stemme til den næste generation og forbedre mulighederne for, at de kan opnå deres fulde potentiale. Millioner af børn verden over, især piger, kommer aldrig i skole. Flere millioner afslutter aldrig deres uddannelse. Og mange kæmper for deres ret til at blive hørt, være sig selv og opfylde deres potentiale. Vi vil være med til at tackle disse samfundsmæssige udfordringer.”

Karen Hækkerup

Karen Hækkerup, som er nytiltrådt generalsekretær i UNICEF Danmark, kunne i dag præsentere et million-partnerskab med Pandora. UNICEF Danmarks hidtil største virksomhedspartnerskab.

Danske virksomheder kan også være med helt deroppe, hvor det virkelig batter – det beviser Pandora med den netop indgåede aftale, og det er vi meget taknemmelige for.
Karen Hækkerup
Generalsekretær, UNICEF Danmark

Smykker med formål

I november i år lancerer Pandora den første af en række kampagner, der i alt vil strække sig over tre år. Kampagnen går i luften op til den internationale World Children’s Day med en specialkollektion af smykker, hvor alt overskud går til UNICEF. Kollektionen vil være tilgængelig online og i Pandoras butikker i mere end 100 lande. Målet er over tre år at rejse millioner af kroner til UNICEFs arbejde for verdens udsatte børn – og for pigers ret til at uddanne sig og opnå deres fulde potentiale.

Partnerskaber er fremtiden

UNICEF Danmarks generalsekretær Karen Hækkerup ser partnerskaber med virksomheder og fonde som et helt afgørende fundament for at nå de ambitiøse verdensmål, man på tværs af lande og sektorer har forpligtet sig til at nå. Og hun glæder sig over, at man nu i UNICEF Danmark kan sætte helt nye standarder for commitment fra danske virksomheder med dette konkrete partnerskab, der er et godt eksempel på, at det ikke kun er de store fondspartnere som LEGO Fonden, Novo Nordisk Fonden og Hempel Fonden, der løfter sig op i superligaen, når det gælder tyngden i økonomisk støtte til verdens udsatte børn og unge.

”Danske virksomheder kan også være med helt deroppe, hvor det virkelig batter – det beviser Pandora med den netop indgåede aftale, og det er vi meget taknemmelige for”, lyder det fra den nytiltrådte generalsekretær, der vil have fokus rettet benhårdt efter at lande flere store partnerskaber i de kommende år i UNICEF Danmark.

Du kan læse meget mere om partnerskabet – og se, hvad UNICEFs øverste globale direktør siger her

Sæt din hjælp i system

bliv verdensforælder