Louis Vuitton støtter
UNICEFs katastrofesarbejde
Skrevet 25. juni 2018 af Mads Nørgaard-Larsen
Louis Vuitton støtter med stort millionbeløb
Over 32 millioner kroner skal gå til at hjælpe børn fanget i konflikt og akut nød verden over.
For 2,5 år siden lancerede Louis Vuitton og UNICEF et stort globalt partnerskab med det formål at beskytte nogle af verdens allermest udsatte børn. Børn som er ramt af konflikter, sygdomme og naturkatastrofer.
Og Louis Vuittons store netværk af butikker og kunder verden over er virkelig trådt til for verdens børn.
På bare to og et halvt år har Louis Vuitton samlet over 32 millioner kroner ind til fordel for sårbare børn i nogle af verdens værste krisesituationer.
Det er sket via salget af en specialdesignet sølvmedaljon. Medaljonen er inspireret af en særlig lås, som blev opfundet af Georges Vuitton i 1890 og som skulle beskytte ejermandens vigtigste ejendele. På samme måde symboliserer sølvmedaljonen beskyttelse og køberens beseglede løfte til verdens børn i akut nød.
Hjælpen er hårdt trængt

250 millioner børn lever i lande ramt af konflikt, og millioner mere er truet af naturkatastrofer og hurtigt voksende epidemier
UNICEF hjælper verdens kriseramte børn
På verdensplan bor næsten 250 millioner børn i lande ramt af konflikt. For millioner af andre børn truer naturkatastrofer og hurtigt voksende epidemier en normal barndom.
UNICEF er der for verdens børn både før, under og efter humanitære krisesituationer.
I Syrien har UNICEF alene siden årets begyndelse nået over 3 millioner børn under 5 år med poliovaccciner. Og 13 millioner mennesker har fået rent drikkevand.
I flygtningelejrene i Cox’s Bazar i Bangladesh fortsætter den humanitære krise med at præge hundredetusindevis af flygtede rohingya-børn og deres familiers hverdag. UNICEF og partnere har hjulpet med at vaccinere 900.000 børn og voksne mod kolera. Og vi har undersøgt næsten 263.000 børn for underernæring.
Og støtten fra Louis Vuitton er uvurderlig for UNICEFs evne til at nå børn i verdens krisesituationer.
Hver eneste dag bliver millioner af børn udsat for vold, konflikt og sygdomme.
UNICEF arbejder med virksomheder og partnere om at finde nye og mere effektive måder at nå de børn og unge, som bliver ladt i stikken. Alle børn fortjener en barndom og muligheden for et godt liv. Og partnere som Louis Vuitton er afgørende for at nå alle børn, især de mest sårbare.
13 millioner mennesker har UNICEF hjulpet med at få adgang til vand i Syrien siden årets begyndelse i 2018.
© UNICEF/2016/Al-Issa

900.000 børn og voksne Rohingya-flygtninge er blevet vaccineret for kolera af UNICEF og partnere i 2018.
© UNICEF/2018/Sokol

263.000 børn i lejr for Rohingya-flygtninge i Bangladesh er blevet undersøgt for underernæring af UNICEF i 2018.
UNICEF/2018/Sokol