
Gina Tricot lancerer julekampagne
Skrevet 01. dec 2017 af Ditte Hartvig
Fra 1. december og resten af julemåneden vil mode-kæden Gina Tricot opfordre sine kunder til at donere et lille beløb til UNICEFs arbejde for udsatte børn i nød.
Lige nu er der mange konflikter og katastrofer rundt om i verden. Og børnene rammes hårdt i en hverdag fyldt med sygdom og fejlernæring. Men ofte skal der ikke meget til for at hjælpe et barn.
10 kroner er for eksempel tilstrækkeligt til at vaccinere 13 børn mod stivkrampe eller sikre et barn en dags ration af livsvigtig nøddemos, som redder børn fra underernæring.
Under overskriften ’Hjælp os med at sprede kærlighed’ vil Gina Tricot i hele december måned derfor opfordre sine kunder til at lægge 10 kroner oven i juleindkøbet. Donationen går til UNICEFs arbejde for udsatte børn i nød.
Gina Tricot har støttet UNICEFs arbejde for børn siden 2011. Primært med fokus på uddannelsesprojekter i Bangladesh, hvor mode-kæden har en del af sin produktion. Gina Tricot støtter UNICEF i forbindelse med flere årlige kampagner gennem indsamling i butikkerne.

I hele december opfordrer Gina Tricot sine kunder til at støtte UNICEFs arbejde for børn i nød.